Víc než jen článek

Poslední dobou si všímám, že ať si chci koupit téměř cokoli, vždy se mi nabízí víc. Víc než jen víno, víc než jen nábytek, víc než jen telefon. Vyvolává to příjemné pocity: dostanu něco lepšího, ve větším množství a vyšší kvalitě, no není to neprůstřelný argument? Copak nechci víc? Není víc zákonitě lepší? Odpověď je snadná, byť ne nasnadě. Ne.
Když něco chci, pak chci právě to, a to pokud možno v nejčistší možné podobě. Pokud toužím po vínu, mám tím na mysli něco, co jako víno vypadá, chutná, teče, voní a opíjí. Nechci víc než jen víno, protože víno samo pro mě není žádné „jen“, tedy něco podřadného a trapného, co samo o sobě nestačí. Vždyť je to přece to, co chci!
Nevím, co by mi vlastně mohl slogan „víc než jen víno“ v reálu nabídnout. Dáte mi k tomu i skleničky, stůl se zapálenými svíčkami a pugétem růží? To by skutečně bylo víc. Něco mi ale říká, že to by inzeroval spíš nápis „Skleničky, stůl se zapálenými svíčkami a pugétem růží zdarma!“. Mám ošklivé podezření, že nejde o žádné opravdovské věci navíc, jen o tu flašku. A tedy i o urážku všech vín – jsou to přece „jen vína“. Fuj.
Nalijme si čistého vína. Pokud má někdo potřebu svojí reklamou jen a pouze deklasovat vše ostatní, nemůže to znamenat nic dobrého, maximálně, že chce zakrýt vlastní nedostatečnost a prázdnotu. Všichni už jsme prokoukli finty s kakaovými pochoutkami, Orion na vaření a dovozem KFC zdarma. Nenabízejte víc, než chci, ale právě to, co chci. Je to patrně o něco víc, než aktuálně nabízíte – ale ty hloupoučké, naivně třpytkovité a duchaprázdné slogany si zase klidně můžete nechat.

15 odpovědí na “Víc než jen článek”

  1. Moc se mi líbí, co píšeš, i když k článku nedostanu zdarma holicí strojek ani voucher na zmrzlinu. Jsem s ním spokojený právě tak, jak je :-).

  2. [1]: Tak to je brilantní 😀 Rozhodně víc než jen zdechlina!

    [2]: Vida, to mě nenapadlo! Ale asi by se víc než divili, kdybych tuhle logiku zkusila v dotyčném obchodě uplatnit 😀

    [3]: To mě ovšem velice těší! I když je to jen článek 🙂

  3. Jenže .. všichni očekávají něco navíc a pak jsou překvapeni, že jim při tom oškubou prdel !

  4. Ale ako sa môžeš rovnať s hyperinteligentnými hlavami na marketingovom oddelení, ktorí predsa najlepšie vedia, čo ty chceš? Určite to vedia lepšie než úbohá ty! A tak keď prídeš do obchodu, máš tam "úžasné nové" malinové, jahodové a neviem aké Cini Minis, ale rozhodne tam nenájdeš originál škoricové. Tie prestali dodávať. Veď to, že si si 10 rokov kupovala jedine škoricové, rozhodne neznamená, že ti aj chutili!

  5. Haha, "víc než" je taková blbinka, ze které si všichni reklamní textaři dělají legraci a která (zdá se mi) postupně mizí. Nově je všechno "…s příběhem", protože každý markeťák přece ví, že příběhy prodávají. A s jakým příběhem? To si, zákazníku, domysli sám, stejně jako to "víc než…"

  6. [12]: To by bylo dobře, kdyby zrovna tahle móda vymizela. Já na to "víc než" v posledních měsících měla takové štěstí, až bych zaplakala 😀 Každopádně "s příběhem" je taky sémanticky skutečně velmi bohatý slogan 😀

  7. V době kdy frcely reklamy na prášky na praní , které vždy začínaly „Zatímco v běžném prášku…“ Někdo šikovně začal vtipné prodávat na trhu produkt zvaný běžný prášek“…A protože negativní reklama je taky reklama, Mělník zadarmo…zaplatili mu ji jiní

Napsat komentář: Ian Dury Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *